FANDOM

Próbababa (Mannequin)
{{{image_caption}}}
további nevek
Nincs
Debut
Silent Hill 2
Other appearances
Nincs
Health
Alacsony
Weapons
Nincs
Attack method(s)
Közelharci

A Próbababa egy fejetlen szörny, önmagától mozgó bábuszörny, amivel James és Maria a Silent Hill 2 során konfrontálódik.

James először a 205-ös szobában fut össze eggyel a Wood Side lakóházban. A szörny azonnal életre kel, amint James leveszi a zseblámpát arról a próbababáról, ami Mary Sheperd-Sunderland ruháját viseli.

Megjelenés Szerkesztés

A szörnyeknek női felsőtestük van, ami egy elrohadt ember bőről készült, harisnyaszerű anyag borít, amit két-két láb egészít ki, melyekből kettő felfele áll. A két felső párt ütésre használja, míg az alsókon jár. Amikor támad, akkor a két felső lábát összedörzsöli, rovarokhoz hasonlóan.

Viselkedés Szerkesztés

Ezek a lények teljesen mozdulatlanok ránézésre, de azonnal mozgásba lendülnek, amint rájuk világítanak. Annyiban különböznek a többi szörnytől, hogy ők csak közeli fényforrás hatására támadnak, míg a többi már messziről megkezdi a játékos üldözését.

A Próbababa akkor is életre kel, amikor közel megy hozzá, akkor is, ha a zseblámpa le van kapcsolva. Habár nem valami erősek, megvilágítatlan környezetben nehéz észrevenni őket mozdulatlanságuk miatt, ami miatt beleolvadnak a környezetbe. Ezt a hatást tovább erősíti, hogy a rádió sem indul be addig a közelükben, amíg meg nem mozdulnak.

A fadeszka és a pisztoly a leghatásosabb ellenük, de a fadeszkát érdemes lecserélni a vascsőre, amint lehetőség adódik rá.

Szimbolika Szerkesztés

Ez a rész elemzéseket, teóriákat tartalmaz, amelyeket nem közöltek, vagy bizonyítottak hivatalosan.

A Próbababa testesíti meg James természetes vágyait és szükségleteit. A szörny jó eséllyel szexuális frusztrációi okán született meg, miután James felesége súlyos beteg lett. A regényváltozat úgy jellemzi őket, hogy "puszta érzéki vágyból születtek", amit tovább erősít a tény, hogy csupán két lábból állnak.

A Piramisfej beköszönő jelenetében két Próbababát molesztál. Emiatt a női ártatlanság és elesettség jelképei is lehetnek, amelyet egy erősebb, férfi erő folytonosan kihasznál és elnyom. Ezt az elgondolást erősíti a Toluca börtönben található kőtábla, ami "Az elnyomó" szöveget viseli, ami utalhat James utolsó kifejtett tettére felesége felett.

A Próbababák a "Vágyból született" kiegészítőben is megjelennek, mivel Maria gyakorlatilag Mary képzeletbeli mása.

Érdekességek Szerkesztés

  • A Próbababa a Fukuro c. filmben is megjelenik.
  • A lények kísértetiesen hasonlítanak a Német/Lengyel művész, Hans Bellmer babáira. Masahiro Ito viszont állította, hogy az inspirációt számára a Japán folklór szörnyei jelentették, bár sosem említette, hogy pontosan melyek voltak azok.
  • Miután a játékos a Mariaval való, Rosewater parkban történt találkozás után a Történelmi Intézet irányába veszi az irányt, két Próbababa támadja meg őket egy bokorból.
  • Habár a szörnyek csak a Silent Hill 2-ben jelennek meg ellenfélként, a Silent Hill 3-ban is megjelennek, amikor Heather belép egy próbababákkal teli szobába a Hilltop Centerben. A szoba átvizsgálása után egy női sikoly hangzik el, miután látja, hogy az egyik babának hiányzik a feje és a nyaka helyéből vér csordogál.
  • A Silent Hill: Origins-ban egy átlagos próbababa tűnik fel a Cedar Grove szanatóriumban a harmadik cellában a férfi részlegen. Később Travis több szétkapott próbababával is összefut az Artaud színházban. Az Ariel nevű szörny sokban emlékeztet a Silent Hill 2 próbababáira, különösen a támadásmódja miatt.
  • A filmadaptáció az első négy játék több elemét is kombinálja, többek között a Silent Hill történetét és a Silent Hill 2 szörnyeit. A próbababák két jelenetben is feltűnnek a háttérben.
  • A folytatásban egy pókszerű lény tűnik fel, próbababát idéző lábakkal és fejjel, amely meggyilkolt áldozatok bábokká alakított testrészeiből áll.